Friday, August 18, 2006

Surat Berantai...

teringat aku cerita abai pagi tadi pasal amin dapat call dari seorg nigger x dikenali. pasal orang mati dan x dak sedara mara. nak inherit harta dia pada org x dikenali seluruh dunia..
aku pernah dapat email mcm tu. dan aku rasa org tu boleh call amin mungkin sbb amin letak no phone kat particular form pd email dia, dan this nigger dapat detact, dan call amin. takut gak kalu jadi kat sapa2, sebab once this mr somebody dapat ur phone no, nnt dia buat benda lain plak..cemana?..next time be carefull while giving particulars in email or accessing internet..
lain plak jd kat aku. sebab x dan nak cerita kat abai pagi tadi, aku promise nak ubuh dalam blog. suppost to wrtie this thing 2 days ago, but..macam2 lah kerja sampai lupa. the story goes like this. one fine evening, my boss sister got a letter from spain. the letter was about giving lottery to selected peoples all over the world. so my lucky sister ni, came to me and forward to me the letter. aku memang la susah nak caya benda ni, nak nya cerita pasal duit..suma org buta mata sat..
nak dijadikan cerita, the next morning, aku sampai opis, my boss duk baca surat tu. he looks like obsess dgn that thing, until he faxed surat tu utk reply lah. but it was rejected a few sec, until one time benda tu jln la...
see...betapa percayanya dia dgn benda2 karut mcam tu. mana ada org dlm dunia ni nak bagi duit2 senang2 kat org?? ada? roda impian pun kena menang nasib dan pertaruhkan kepandaian diri nak menang duit sejuta. yes lah...mana x nyer, dlm surat tu kata dpt dalam 60ribu euro..kalau x silap aku lah...kali 6 lagi...berapa duit malaysia???
tak pa lah...kesimpulan nya, kalaulah duit tu depa dapat, aku tumpang gembira lah..

...tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa tahu??...

1 comment:

~The Urban Factor~ said...

haha...tu la. maybe amin got careless pi letak fon no semua tu kan. anyway, apara ada plak orang ble pecaya menanag loteri tak pasai2 without u even buying it. tahla...macam2 scam depa buat lani kan..